De l’Emoció a la Malaltia

Quan no tenim en compte les nostres emocions, particularment les negatives, moltes vegades el cos reacciona debilitant la nostra salut, amplificant les nostres fragilitats, focalitzant-se en els nostres problemes físics anteriors o iniciant nous malestars físics o malalties.

En aquest context la Regulació Emocional (RE) ens pot ajudar a resoldre el problema o malestar físic auto-provocat, permetent que el nostre cos s’expressi en llibertat i puguem recuperar la salut.

Podem dividir la nostra reacció a les Emocions en tres nivells, en funció del grau de consciència que tinguem d’elles:

  • Emocions Conscients: que s’expressen a causa d’una situació externa o interna (encara que en aquest cas normalment prové d’una situació externa anterior) i que ens preparen per a les 4 estratègies de supervivència o reacció davant el perill de que disposem: Atac, Fugida, Inhibició i Presa de Control.
  • En funció de la nostra capacitat d’assumir-les i expressar-les lliurement podem gestionar la situació de perill a la qual ens enfrontem. Però en el dia a dia, en l’entorn social / professional en què vivim pot ocórrer que tendim a evitar-les, i potser de forma reiterada, i en aquests casos ens poden produir malestars físics, trastorns diversos o malalties, i la majoria de les vegades som conscients del que ens passa.
  • Emocions Subconscients: que també són la reacció a situacions externes o internes però que passen desapercebudes per nosaltres, ni tan sols som conscients d’elles i per tant no podem gestionar-les, ni assumir-les ni expressar-les i que poden agredir el nostre cos, de manera puntual o reiterada i conduir-nos al malestar físic o malaltia.
  • Estem parlant de reaccions cutànies, tot tipus de dolors (musculars, migranyes, tensions, …), al·lèrgies, debilitat o propensió a emmalaltir, etc.
  • Emocions Curtcircuitades: igualment són reaccions a situacions externes o internes però en aquest cas el nostre subconscient les curtcircuita, és a dir, no permet que afectin al nostre cos i moltes vegades es transformen en trastorns de comportament.
  • Així estem parlant de presa de poder (controlar als altres i a nosaltres mateixos), tot tipus d’addicions (tabac, droga, treball, esport, competició, …), reaccions compulsives TOC, trastorns obsessius, …), procrastinació, tartamudeig, amnèsia (pèrdua memòria, hipersòmnia, …) etc.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *